Քրոնիկ քաղաքական դիսկոմֆորտ ունենք թե՛ մենք, թե՛ ընդդիմությունը. Լուսինե Բադալյան

փետրվարի 5, 2022

Հարցազրույց ԱԺ «Քաղաքացիական պայմանագիր» խմբակցության պատգամավոր Լուսինե Բադալյանի հետ։

–Երկրորդ գումարումն է, որ Դուք խորհրդարանում եք, ու թեպետ առաջինը մնաց անավարտ, իսկ երկրորդը դեռ նոր է սկսվել, մոնիտորինգը ցույց է տալիս, որ խորհրդարանական մեծամասնությունը հիմնականում հաստատում է կառավարության բերած օրինագծերը: Ինչո՞ւ այս պատկերը չի փոխվում։

–Երկու գումարման խորհրդարաններն էլ անցել են ծանր ճանապարհ: Աշխատել են ներքին և արտաքին լարվածության պայմաններում, բայց դրանիցօրենսդիրի աշխատանքը չի տուժել.աշխատել և աշխատում ենք ծանրաբեռնված: Անկախ քաղաքական լարվածությունից ու մարտահրավերներից՝ մեր օրենսդրական գործունեությունը կարելի է շատ բարձր գնահատել:

Ինչ վերաբերում է կառավարության նախագծերին, միանգամայն նորմալ եմ համարում, որ ընդունված օրենքների մեջ դրանք մեծամասնություն են կազմում։Գործադիրը տեսնում է այն օրենսդրական բացերը, որոնք լրացնելը կապահովի իր անխափան աշխատանքը, ուստի, քննարկում ու խորհրդարան է բերում նախագծեր: Միասին աշխատում ենք, հետո ընդունում ենք այդ նախագծերը: Լինում է, որ մերժում ենք ու ուղարկում լրամշակման:

Ազգային ժողովը չի պատրաստվում գործադիր մարմնի հետ մրցակցել: Մե՞նք շատ օրենսդրական նախաձեռնություններ կհեղինակենք, թե՞ գործադիրը, կարևոր չէ, կարևորը արդյունավետ աշխատանքն է:

–Հասկանալի է, բայց խորհրդարանական կառավարմամբ երկրում հարաբերակցությունը խորհրդարանի օգտին չէ: Տպավորություն է՝ խորհրդարանը պասիվ է, սպասում է՝ ինչ նախագծեր կբերի կառավարությունը, որ դրանք դակի:

–Բոլոր ժամանակներում էլ կառավարությունը, գործադիր մարմինն է նախաձեռնող եղել: Եթե համեմատենք 7-րդ և նախորդ գումարումների աշխատանքը, կտեսնեք, որ կառավարության ընդունած նախագծերը անհամեմատ ավելի շատ են։ Տարբերությունը ահռելի է:

Այնպես չէ, որ օրենսդիրը բան չի անում, կառավարությունը բերում է օրենքը, և մենք ուղղակի հաստատում ենք: Ո՛չ: Գործնականում իրենք են տեսնում խնդիրը, դրա համար էլ իրենք ավելի շատ նախագծեր են բերում:

–7-րդ գումարման Ազգային ժողովում խորհրդարանական ընդդիմության հետ աշխատանքն ստացվում էր, ինչը չի կարելի ասել այս գումարման համար: Այս դեպքում տեսնում ենք փոխադարձ վիրավորանք, մեղադրանք, ծեծկռտուք: Ինչո՞ւ է այդպես:

–Ընդդիմությունն ինքը պետք է որոշի՝ ներգրավվել խորհրդարանական աշխատանքներում, թե ոչ։ Մենք բազմիցս առաջարկություններ արել ենք: Հանրային ելույթներով ու շատ տարբերակներով իշխանությունը առաջարկում է համագործակցել հանուն Հայաստանի Հանրապետության: Չմասնակցելը ընդդիմության որոշումն է, և այդտեղ մենք որևէ մեկնաբանություն տալու անհրաժեշտություն չունենք:

Ի վերջո, օրենքներն ընդունվում են ոչ թե իշխանության, այլ Հայաստանի Հանրապետության քաղաքացիների կյանքը հեշտացնելու, նրանց գործունեությունը բարելավելու համար: Մենք տեսնում ենք, որ ընդդիմությունը, նույնիսկ երբ հասկանում է, որ որևէ օրենք լավն է, շարունակում է դեմ քվեարկել կամ ընդհանրապես քվեարկությանը չմասնակցել: Լավագույն դեպքում ձեռնպահ է քվեարկում:

Հուսով եմ՝ կգա ժամանակը, երբ ընդդիմությունը կտարանջատի՝ որտեղ է դիմադրում իշխանությանը, որտեղ է առաջ տանում պետական շահը:

–Իսկ իշխանությունըընդդիմության հեղինակածնախագծերն ընդունելու խնդիր ունի՞։ Դրանք, որպես կանոն, մերժվում են։

–Բացարձակ նման խնդիր իշխանությունը չունի: Մենք այդ թեմայի շուրջ քննարկումներ ունեցել ենք նաև 7-րդ գումարման Ազգային ժողովում: Եթե օրենքները բերվում են նույն սկզբունքով, այսինքն, որևէ խնդիր լուծելու համար, իշխանությունը դրանք մերժել չի կարող:

Բայց երբ օրենքների նախագծերը բերվում են ի հեճուկս իշխանության, այսինքն՝ օրենքների, հայտարարությունների նախագծերի մեջ լինում են հատուկ կետեր, ներքաղաքական անընդունելի ձևակերպումներ, ինչպե՞ս ընդունել: Դիցուք, ամենավերջին օրենքը, երբ առաջարկվում էր նվազագույն աշխատավարձը բարձրացնել մինչև 100 հազար դրամ՝ առանց հաշվի առնելու՝ ունի՞ պետությունը այդքան հնարավորություն, թե՞ ոչ: Նրանց նպատակն էր հանրությանը հասցնել, որ տեսեք՝ մենք ուզում էինք ձեր աշխատավարձը բարձրացնել, բայց իշխանությունը չընդունեց:

Եթե բերվեն ընդունելի նախաձեռնություններ, ու առողջ մրցակցության արդյունքում ընդդիմությունը և իշխանությունը կարողանան երկրում լուծել մի շարք հարցեր, ապա իշխանությունը բացարձակապես որևէ խնդիր չի տեսնում: Ավելին, իշխանությունը կխրախուսի:

–Դուք ակնարկում եք, որ ընդդիմությունը պոպուլիստակա՞ն նախագծեր է ներկայացնում:

–Համենայն դեպս, մինչ այս պահը տպավորությունն այդպիսին է: Եթե կհիշեք, 7-րդ գումարման Ազգային ժողովում նույնպես պակաս լարված չէին հարաբերությունները, բայց այդ խորհրդարանը ընդդիմության բազմաթիվ օրենքներ է ընդունել:

Նույնը կարող է լինել նաև այս խորհրդարանում, եթենպատակը հանրության տրամադրությունը փչացնելը և իշխանության դեմ տրամադրելը չլինի:

–Առաջիկայում Ազգային ժողովը պետք է ընտրի երկրի նախագահ։ Խորհրդարանի ընդդիմադիր խմբակցությունները հայտարարել են, որ չեն մասնակցելու ընտրություններին՝ գործընթացը չլեգիտիմացնելու համար: Ինչպե՞ս եք վերաբերում սրան:

–Սպասվում է սովորական գործընթաց նախագահը տվել է հրաժարական, և Հայաստանի Հանրապետությունը պիտի ունենա նախագահ: Որքան էլ փորձ արվի շահարկել ստեղծված վիճակը և փորձության շղարշի ներքո ներկայացնել, միևնույն է, բոլոր ընթացակարգերով, որևէ օրենք չխախտելով՝ Ազգային ժողովը կընտրի ՀՀ նախագահ՝ անկախ նրանից՝ ընդդիմությունը կմասնակցի՞, թե՞ ոչ, թեկնածու կառաջադրի՞, թե՞ ոչ: «Քաղաքացիական պայմանագիր» կուսակցություննարդեն պաշտոնապես ներկայացրել է իր թեկնածուին և, կարծում եմ՝ առանձնապես մեծ խնդիրներ չեն լինի:

–Քաղաքական դիսկոմֆորտ չե՞ք զգա, եթե ՀՀ նախագահը ընտրված լինի միայն մեկ ուժի կողմից:

–Քանի որ ընդդիմություն–իշխանություն հարաբերությունները ինչ–ինչ պատճառներով տարբերվում են դասական քաղաքական համագործակցությունից ու շատ հեռու է դրանից, խրոնիկ քաղաքական դիսկոմֆորտ ունենք թե՛ մենք, թե՛, վստահ եմ, իրենք:

Միայն կառուցողական դաշտ գալուց հետո կարելի է դիսկոմֆորտը վերացնել: Այլ ճանապարհ ես չեմ տեսնում: Ի վերջո, երկիրը պետք է ունենա նախագահ, և մենք բավականին ճիշտ ընտրություն ենք կատարել:Ընդդիմության չմասնակցելը որևէ բան չի փոխում: Այդ քայլն ընդամենը խնդրից խուսափել է նշանակում:

–«Հայաստան» և «Պատիվ ունեմ» խմբակցությունները հայտարարել են, որ իշխանությունը թեկնածու առաջադրելիս առաջնորդվել է նեղ թիմային շահերով: Հնարավո՞ր չէր այս հարցում գոնե մեկ միասնական թեկնածու առաջադրել, որը կլիներ ընդունելի ընդդիմության և իշխանության համար։

–Առանձնացնեմ երկու բաղադրիչ։ Երբ մենք խոսում ենք, այսպես կոչված, նեղ թիմային շահերից, պետք է ասեմ, որ մեր թեկնածուն բացարձակապես նեղ թիմի անդամ չէ։ Իրենց ասածն ակտուալ կլիներ, եթե մենք նեղ թիմից ընտրած լինեինք թեկնածու: Մենք հնարավորինս չեզոք և թիմից դուրս մարդու ենք ընտրել՝ հաշվի առնելով նրա հնարավորությունները, գիտելիքները, փորձը, կերպարը: Սա նեղ թիմային ընտրություն չէ:

Ինչ վերաբերում է ընդդիմության մասնակցությանը, նրանք ունեն նախագահի իրենց թեկնածուին ներկայացնելու իրավասություն։ Մենք պատրաստ ենք քննարկել: Ընդդիմությունն ինքը չի թողնում համագործակցության եզրեր: Նրանց համար խնդիրը ոչ թե ամբողջությամբ հարցը լուծելն է, այլ սեփական քաղաքական ամբիցիաներն առաջ տանելը: Այս դեպքում,Դուք էլ եք հասկանում, որ իրատեսական չէ միասնական թեկնածուով հանդես գալը: